Als je bij Hupra solliciteert, verwacht dan geen klassiek sollicitatiegesprek. Het gaat bij de kennismaking om de klik. Die klik is belangrijk omdat we het bij Hupra samendoen. Ben je een einzelgänger, dan pas je hier niet goed. Ik weet nog dat mijn sollicitatiegesprek heel luchtig en informeel verliep. Denk aan een directeur die op zijn sokken rondloopt door het kantoor. Het gaf voor mij meteen de sfeer aan: doe maar gewoon.
Korte lijntjesIk ben bij Hupra terecht gekomen omdat ik niet bij een te groot bedrijf wil werken. De sfeer is losjes en laagdrempelig. Je kunt bij iedereen binnenlopen. We kennen elkaar en er zijn korte lijntjes. Dat betekent dat je geen afdeling hoeft te mailen en dan maar op antwoord moet wachten. Hier is het aftikken en door.
Ik werk graag bij een ICT-dienstverlener en niet bij de interne IT van een bedrijf. Door voor verschillende klanten te werken, met diverse IT-omgevingen, leer ik het meeste. Bij Hupra zijn er veel mogelijkheden om door te groeien. Als je wilt kun je een opleiding doen, zoals een hbo in deeltijd. Maar wil je geen opleiding doen, of heb je zoals ik al een hbo-diploma op zak, dan valt er veel te leren van je collega’s.
In november 2020 ben ik bij Hupra begonnen bij het supportteam. Dat is een handige plek om ervaring op te doen binnen het bedrijf. Later ben ik naar het cloudteam gegaan. Kortgezegd houden we ons bezig met het onderhoud en beheer van de cloudomgeving. Ook escalaties vanuit het supportteam komen bij ons terecht.
Hupra gaat voor kwaliteit en onze klanten willen dat ook. Veel bedrijven zijn al lange tijd klant. Ze zijn blij met je en het contact verloopt gemakkelijk. Er is veel vertrouwen, ze hebben liever dat het goed gebeurt dan dat je het afraffelt. Dan kun je het ook echt goed doen. Onder tijdsdruk lever je vaak in op kwaliteit of security. Dat hoeft hier niet.
Klanten blij maken geeft voldoeningBedrijven zijn afhankelijk van ICT. Werkt het niet, dan loopt er veel mis. Dat geeft mij het gevoel dat ik met iets belangrijks bezig ben. Ik hou er ook van om lastige dingen uit te zoeken. De problemen waar we niet 1-2-3 uitkomen. ‘Nu gaan we het oplossen ook’, denk ik dan. Als het dan gelukt is en de klant daar blij mee is, geeft dat mij voldoening. Ik heb ook het gevoel dat ik gewaardeerd word als medewerker.
Een pluspunt voor mij is de transparantie. Er wordt hier niet achter gesloten deuren iets anders gezegd of gedaan. Er is veel vertrouwen en iedereen wordt op dezelfde manier behandeld.
We zijn met een vrij jong team. Daardoor heb je meteen veel raakvlakken. We gaan bijvoorbeeld weleens samen karten. In de pauze staat de lunch altijd voor ons klaar. Het is leuk om samen te eten. Met lekker weer gaan we vaak even naar buiten. Of we doen een potje op de pooltafel. Als je met je collega’s net zo goed op kunt schieten als met je vrienden, dan heb je wel een goede sfeer te pakken!