De server is het hart van uw bedrijfsnetwerk. Valt een server uit dan heeft u daar veel last van. Door proactief serverbeheer kunnen we veel problemen voorkomen. We monitoren uw servers 24 uur per dag en krijgen bij storingen direct bericht. Downtime voorkomen we o.a. door redundantie: het uitrusten van de servers met meerdere harde schijven en andere componenten. De veiligheid borgen we door automatische updates en onderhoud.
"Een ideale partner voor het uitbesteden van je IT activiteiten."Meer referenties
Wat wilt u weten over serverbeheer door Hupra ICT?
Serverbeheer uitbesteden betekent dat een bedrijf een externe partij inhuurt om de dagelijkse taken van serverbeheer uit te voeren, zoals het monitoren van de serverprestaties, het installeren van updates en patches, en het uitvoeren van back-ups en herstelwerkzaamheden.
Enkele voordelen van serverbeheer uitbesteden zijn kostenbesparing, meer tijd en middelen voor de kernactiviteiten van het bedrijf, toegang tot de nieuwste technologieën en expertise van ervaren professionals.
Het hangt af van uw specifieke behoeften en budget. Het is mogelijk om slechts een deel van de taken uit te besteden, bijvoorbeeld alleen het monitoren van de serverprestaties of alleen het uitvoeren van back-ups en herstelwerkzaamheden.
Zorg ervoor dat u een betrouwbare en gerenommeerde partij kiest die voldoet aan de beveiligingsnormen en -protocollen. Zorg ook voor een duidelijk contract waarin de verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid van beide partijen worden beschreven.
Het is belangrijk om een grondig onderzoek te doen naar verschillende bedrijven en hun ervaring, expertise, prijzen en klanttevredenheid te vergelijken. Vraag ook referenties en voer een gesprek met de potentiële provider om te beoordelen of zij geschikt zijn voor uw bedrijf.
Wij monitoren uw servers 24 uur per dag en krijgen bij storingen direct bericht, zodat we tijdig kunnen optreden. Stel dat een harde schijf uitvalt, dan krijgen wij daar direct een melding van. Onze servers zijn altijd uitgerust met meerdere schijven, zodat het geen probleem is wanneer één of meerdere schijven uitvallen. Terwijl het systeem doordraait op één van de andere schijven, vervangen wij de defecte schijf. Op deze manier heeft u nooit last van down time. Dit geldt uiteraard ook voor andere componenten, zoals: voeding, geheugen etc.
Onderdeel van onze managed services is dat wij 24 uur per dag bereikbaar zijn in het geval van een storing of andere problemen. Uiteraard proberen wij problemen te voorkomen. Door goed te monitoren signaleren we issues vaak al vroegtijdig. Toch kan er altijd iets onverwachts gebeuren. Of dat nu overdag of ’s nachts is: u kunt op ons rekenen.
Persoonlijk contact is voor ons enorm belangrijk. U heeft bij Hupra ICT twee vaste contactpersonen. Zij staan altijd voor u klaar en zijn goed op de hoogte van uw bedrijfsprocessen. Zo werken we met korte lijnen en kunnen we snel schakelen.
Persoonlijk contact?
Wilt u meer weten over het uitbesteden van uw serverbeheer? Wij helpen graag! Neem gerust ontact met ons op of maak een afspraak.
Hupra ICT
info@hupra.nl | 0318 528 528