“Ik heb een open sollicitatie gestuurd naar Hupra. Het bedrijf sprak me aan en ik zocht iets in de regio. Ik woon in Veenendaal en hier werken voelt vertrouwd. De reistijd is kort en ik vind het leuk dat ik de bedrijven ken waar ik als IT-er kom.”
“In het gesprek hadden we een goede klik. Dat is voor Hupra belangrijk, want we doen het hier ook echt samen. Politieke spelletjes zijn er niet. We doen ons werk om klanten blij te maken en om goed werk te leveren. En je wordt gewaardeerd. Kansen moet je krijgen en creëren. Bij Hupra zijn daar mogelijkheden voor. Ik groeide door van de technische dienst naar support en nu ben ik IT-engineer.”
Het werk als ICT-consultant
“Als IT-consultant werk ik in de buitendienst en ondersteun ik projecten. Ik werk veel op locatie bij de klant en regel dingen van A tot Z. Zoals het netwerk, wifi, computers vervangen, werkplekken opbouwen. Soms is het werk vooral zelfstandig en soms werk ik met collega’s samen aan een project. Maar over het algemeen regel je de zaken zelf in deze functie. Ik vraag er vaak collega’s bij, omdat ik graag de samenwerking opzoek.”
Divers en met veel vrijheid
“Het leukste aan mijn werk is dat het zo divers is. De ene keer heb ik een simpel klusje, zoals een probleem met een printer. En de andere keer rol ik een netwerk uit voor een compleet warehouse. Ik ben het aanspreekpunt voor klanten, de expert die komt helpen. Geen dag is hetzelfde en ik kom op veel plekken. Daarbij heb ik veel vrijheid. Natuurlijk moet ik de wensen van de klant meenemen, maar ik maak zelf mijn planning.“
Goed geregeld
“Ze zeggen altijd dat het gras bij de buren groener is, maar ik zie dat niet. De sfeer en de dynamiek met collega’s is leuk. We hebben een hartstikke mooi kantoor. Elke dag staat de lunch voor ons klaar."
"Alles wordt hier goed voor je geregeld. Toen ik overstapte op de buitendienst, moest er een auto komen, die is er dan ook meteen. We krijgen een overhemd, trui en jasje van de zaak. En is er een kabeltje stuk van mijn telefoon? Ook dat wordt direct geregeld."
"Maar ook in het werk zelf, als ik aangeef waar ik iets voor nodig heb, wordt daar naar geluisterd. Denk bijvoorbeeld aan een programma dat het voor mij makkelijker maakt om een e-mail migratie te doen.“
“Bij vorige werkgevers vond ik de jaarlijkse gesprekken wat zakelijker, hier gaat alles wat persoonlijker."
"Het is recht toe recht aan, je weet waar je aan toe bent. Als iets niet goed gaat hoor je dat veel eerder dan pas in je functioneringsgesprek. Pieter en Cornel zijn mijn werkgever, maar ook mijn collega’s. Ze hebben een andere titel, maar behandelen mij als een gelijke. Je bent hier geen nummertje. Ook als er privé iets is, staan we voor elkaar klaar. In 6,5 jaar tijd zijn er misschien 2 of 3 klanten weggegaan en 1 collega. Verder zijn er alleen maar mensen bijgekomen. Dat zegt ook wel iets.”