Serverbeheer outsourcen?

De server is als het ware het hart van uw bedrijfsnetwerk. Hierop staan de applicaties die gezamenlijk gebruikt worden, wordt data centraal opgeslagen en alle e-mails worden hier opgevangen. Wanneer een server uitvalt, betekent dat schade voor uw organisatie aangezien u belang hebt bij betrouwbare ICT-systemen.

Ongemerkt proactief beheer

Down-time van de server is vervelend voor ieder bedrijf. Hupra denkt met u mee en voert daarom een proactief beleid.

Allereerst zorgen wij voor een juist advies dat past bij de wensen en behoeften van de organisatie. Wij monitoren de server 24 uur per dag en krijgen bij storingen direct bericht, zodat we tijdig kunnen optreden.

Stel dat uw harde schijf uitvalt, dan krijgen wij daar direct een melding van. Onze servers zijn altijd uitgerust met meerdere schijven, zodat het geen probleem is wanneer één of meerdere schijven uitvallen. Terwijl het systeem doordraait op één van de andere schijven, vervangen wij de defecte schijf. Op deze manier heeft klant nooit last van down-time. Dit geldt uiteraard ook voor andere componenten, zoals: voeding, geheugen etc.

Door het voortdurend monitoren en updaten van de nieuwste software, hopen wij down-time van uw servers te voorkomen. En mocht het toch gebeuren, dan staan wij snel voor u klaar om uw probleem op te lossen. Zelfs in de avonduren zijn wij beschikbaar om uw ICT-systemen weer naar behoren te laten werken.

We onderhouden en monitoren uw servers en zorgen ervoor dat deze tijdig en automatisch geüpdatet worden met de nieuwste securitypatches. Op deze manier zijn uw servers altijd beveiligd. Na onderhoud en updates heeft een server vaak een herstart nodig. Dit doen wij automatisch ’s nachts, zodat u hier geen last van heeft.

Welk pakket is geschikt voor mij?

Welk pakket het beste past bij uw situatie is onder andere afhankelijk van gewenste reactietijd en de mate waarin u uw ICT zaken uit wilt besteden. Hieronder vindt u een aantal mogelijkheden. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.

 

Serverbeheer

basis

  • Monitoren server hardware & software
  • Monitoren Microsoft SQL database
  • Monitoren antivirus
  • Licentiebeheer
  • Monitoren back-up
  • Monitoren UPS
  • Monitoren MS Exchange
  • Advies aanschaf en onderhoud
  • Registratie hardware onderhoud
  • 24-uurs serverondersteuning
  • Helpdesk (binnen kantoortijden)
  • Ticket service
  • Maandelijkse rapportage
  • Speciale reactietijd (binnen kantoortijden) – 8 uur
v.a.

€ 50,-

per maand
 

Serverbeheer

standaard

  • Monitoren server hardware & software
  • Server onderhoud (hardware, software & programma’s)
  • Monitoren Microsoft SQL database
  • Monitoren antivirus
  • Beheren antivirus
  • Licentiebeheer
  • Monitoren back-up
  • Monitoren UPS
  • Monitoren MS Exchange
  • Advies aanschaf en onderhoud
  • Registratie hardware onderhoud
  • 24-uurs netwerk en serverondersteuning
  • Helpdesk (binnen kantoortijden)
  • Ticket service
  • Maandelijkse rapportage
  • Speciale reactie (binnen kantoortijden) – 4 uur
v.a.

€ 150,-

per maand
 

Serverbeheer

uitgebreid

  • Monitoren server hardware & software
  • Server onderhoud (hardware, software & programma’s)
  • Monitoren Microsoft SQL database
  • Monitoren Virtuele machines (VM’s)
  • Onderhoud VM’s (software & programma’s)
  • Monitoren antivirus
  • Beheren antivirus
  • Licentiebeheer
  • Monitoren back-up
  • Monitoren UPS
  • Monitoren MS Exchange
  • Advies aanschaf en onderhoud
  • Registratie hardware onderhoud
  • 24-uurs netwerk en serverondersteuning
  • Helpdesk (binnen kantoortijden)
  • Ticket service
  • Maandelijkse rapportage
  • Speciale reactie (ook buiten kantoortijden) – 2 uur
v.a.

€ 250,-

per maand
ict-beheer

Meer over serverbeheer.

Uitstekende service!

Hupra doet voor ons het serverbeheer, waardoor wij er geen omkijken meer naar hebben. Bij fysieke storingen buiten kantoortijden staan zij 's ochtends al klaar voor de deur om aan de slag te gaan. Wat een service!

Lees meer recensies ⟶

serverbeheer outsourcen
hupracloud-white-txt.png

Wat is proactief beheer en waarom is het belangrijk?

Een server die uitvalt, gegevens die verdwenen zijn of een harde schijf die crasht: het is de nachtmerrie van elke organisatie. Met name wanneer uw organisatie volledig afhankelijk is van ICT, is het erg belangrijk dat uw ICT-zaken goed geregeld zijn.

Lees verder ⟶

Meer weten over de voordelen van proactief serverbeheer
voor uw organisatie?