Met mijn 19 jaar ben ik de jongste van het bedrijf. Het begon met een mbo stage. Ze vonden me een gezellige jongen en vroegen me te blijven. Inmiddels werk ik hier nu 2,5 jaar en ben ik naast mijn werk bezig met een hbo-opleiding informatica.
Ik werk als online systeembeheerder. Met mijn collega’s zorgen we vanuit de servicedesk dat alles goed blijft draaien. Er is veel diversiteit in de werkzaamheden. Natuurlijk hebben we standaarden, maar de meeste problemen komen nu eenmaal niet met dezelfde oplossing.
Tijdens mijn werkdag help ik gebruikers met bijvoorbeeld het deblokkeren van een account, een wachtwoord resetten of een mailbox delegeren. Maar ik zorg ook voor het inrichten van een Microsoft 365 omgeving en het onderhoud van servers, tot op zekere hoogte. Eigenlijk alles dat zich na het opleveren van een project voordoet.
Klantcontact vind ik geweldig en dat kan ik bij Hupra combineren met geavanceerdere IT zaken. Bij andere bedrijven is dat vaak meer gescheiden in level 1, 2 en 3 support. Iets lastigere problemen vind ik het mooiste aan het vak: uitdokteren hoe we het kunnen oplossen. Voor onze klanten is het ook prettig dat het direct door ons wordt opgepakt. Daarin maken we een mooi verschil.
Leren en werken combineren
Tijdens mijn mbo-opleiding liep ik stage bij Hupra. Ik vond het leuk om met het werkleven bezig te zijn, het is anders dan school. Ik kon blijven werken bij Hupra en ben geswitcht naar BBL: 1 dag naar school en 4 dagen werken. Nu ik mijn diploma heb, werk ik 5 dagen bij Hupra en doe ik mijn hbo in de avonduren.
“We concurreren hier niet met elkaar. We werken met elkaar, doen het samen.”
Er is een open en fijne werksfeer bij Hupra. We staan hier voor elkaar klaar. Als er iemand verhuisd, helpen we mee in het weekend. Maar het is ongedwongen, het hoeft niet. Je hebt hier nooit het idee dat iemand er niet bij hoort, of dat er groepjes zijn. Iedereen respecteert de ander.
Hupra is een platte organisatie
Ik stap net zo makkelijk bij Pieter en Cornel, de directeuren, binnen. Ze zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt en zich gewaardeerd voelt. Als er iets aan de hand is, bij Hupra of thuis, dan denken ze echt met je mee.
Voor mij is de relationele kant het belangrijkste. Maar ook op andere vlakken wordt er goed voor je gezorgd. Er is goed eten bij de lunch, je krijgt een goede werkplek en er wordt rekening gehouden met wat jij nodig hebt. We kregen bijvoorbeeld een cursus over je werkhouding en hebben een speciaal bureau, twee schermen en een laptop. Ook betaalt Hupra opleidingen en cursussen.
Als ik altijd hetzelfde zou doen, zou het gaan vervelen. Maar door de diversiteit ga ik altijd vrolijk aan het werk en vind ik het leuk om klanten te woord te staan. Als kind was ik al zo enthousiast over techniek. Het is voor mij een hobby die ik mag uitvoeren op de werkvloer. Zo voelt het echt.