De noodzaak van ICT-ondersteuning voor maakbedrijven

Voor een bedrijf waar de machines ook buiten kantoortijden doorgaan, is 24-uurs ICT-ondersteuning geen luxe maar een noodzaak. Hoe borgt u de continuïteit van uw bedrijf en zorgt u voor de juiste ondersteuning?

AdobeStock_446060369

 Wat gebeurt er als uw ICT uitvalt?

Als uw ICT-systeem uitvalt, heeft dat directe gevolgen voor uw productie. De impact kan zelfs desastreus zijn. Uw machines komen stil te staan, de productie wordt onderbroken en het wordt onmogelijk om de deadlines nog te halen. ICT-uitval kan uiteindelijke leiden tot gemiste omzet, contractbreuk, boetes, het verlies van klanten en reputatieschade.

De waarde van continuïteit

Een maakomgeving waarin machines nooit slapen, vereist een ICT-infrastructuur die even onvermoeibaar is. Daarbij moet de ICT-ondersteuning in staat zijn om de operaties naadloos te begeleiden. Dit omvat niet alleen het voorkomen van uitval, maar ook het real-time oplossen van eventuele problemen om te zorgen voor maximale productiviteit en efficiëntie.

Hoe heeft u het geregeld?

Er zijn grofweg drie manieren om uw ICT-ondersteuning te regelen:

  • ICT volledig in eigen beheer, met eigen medewerkers die alles regelen

  • ICT ondersteuning door een ICT-partij, die op afroep helpt

  • ICT uitbesteding aan een ICT-partij die de zorg uit handen neemt

De voordelen van uitbesteding

Uw bedrijf heeft alle expertise in huis, als het gaat om uw eigen niche. Maar ICT is voor uw bedrijf geen corebusiness. Het kan daarom verstandig en voordelig zijn om dat uit te besteden. Dit zijn de voordelen voor u:

1.    U wordt ontzorgd

U hoeft niet langer zelf na te denken over uw ICT. Uw ICT-partij houdt ontwikkelingen in de gaten en signaleert potentiële problemen. Een goede ICT-partij is daarbij proactief en helpt u om klaar te zijn voor de toekomst.

2.    Problemen worden voorkomen

Wat kost het uw bedrijf als de ICT een paar uur uit de lucht is en machines stilstaan? Of als problemen ad hoc opgelost moeten worden? Door doorlopend aandacht te hebben voor updates en onderhoud, kunnen de meeste problemen voorkomen worden.

3.    Geen specialistische ICT-kennis nodig

Ontwikkelingen in ICT en cybercrime gaan hard. Zonder grote ICT-afdeling is dat niet meer bij te houden in deze tijd. Een ICT-partij beschikt over de juiste expertise en heeft medewerkers in huis met up-to-date kennis.

4.    Kostenefficiënt

Ad hoc problemen oplossen kost veel geld. Vaak moet er hals over de kop veel gebeuren en u betaalt daar, zonder onderhoudsafspraken, bij externe partijen de hoofdprijs voor.

5.    Veiligheid op hoog niveau

De veiligheid van uw ICT is van groot belang voor uw bedrijfscontinuteit. Een hack kan u fataal worden. Een ICT-partij met kennis van zaken die de ICT-veiligheid borgt is daarom essentieel.

Een dure les

Een van onze huidige klanten kwam bij ons om het ICT-onderhoud beter te regelen. Ze waren kort daarvoor gehackt. Ze hadden wel een externe ICT-partij, maar die schakelde het bedrijf alleen incidenteel in. Dat leek allemaal prima te gaan, tot het bedrijf midden in het weekend gehackt werd. Aan de ICT-partij die ze zo nu en dan belden hadden ze niets. Er waren immers geen afspraken of Service Level Agreement.

Wat nu? Ze stonden er alleen voor. Uiteindelijk is voor veel geld een securityspecialist ingeschakeld. Om het bedrijf weer draaiende te krijgen is de losgeldprijs betaald aan de hackers. Het bedrijf heeft het overleeft, maar wist daarna wel: dit moeten we beter regelen.

Hoe Hupra ICT helpt bij het garanderen van bedrijfscontinuïteit

Bij Hupra ICT begrijpen we dat elk moment van downtime een verloren kans is in de concurrerende maakindustrie. Om te garanderen dat uw bedrijf altijd door kan blijven gaan bieden wij proactieve monitoring van systemen en snelle probleemoplossing. Hoe ziet dat er uit?

1.    Remote monitoring en beheer

Op afstand houden wij continu in de gaten hoe uw ICT presteert. Mogelijke issues signaleren we voordat u er last van krijgt. Zijn er belangrijke updates die gedaan moeten worden, dan voeren we die door zodat uw systemen veilig en up-to-date zijn.

2.    Ondersteuning op locatie

Heeft u behoefte aan ondersteuning bij u op locatie? Wij kunnen geregeld langskomen om uw medewerkers te helpen en vragen te beantwoorden.

3.    24-uurs bereikbaarheid

Proactief beheer is gericht op het voorkomen van problemen. Toch kan het gebeuren dat u ons op een ongebruikelijke tijd nodig heeft. Ook dan staan we voor u klaar. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar en stoppen niet voordat het probleem is opgelost.

Goed geregeld

In een wereld die steeds afhankelijker is van technologie, is betrouwbare ICT-ondersteuning niet meer optioneel maar een cruciale bedrijfsbehoefte. Investeren in doorlopende ICT-ondersteuning is investeren in de toekomst en stabiliteit van uw maakbedrijf.

“Zij verstaan hun vak en hebben hun organisatie op orde. Daar het hart van onze onderneming in hun handen ligt kunnen wij aangeven dat er een groot vertrouwen is. Dat vertrouwen maken zij meer dan waar.”
R.Ubels, Huttenes-Albertus Nl BV

 

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe we u kunnen helpen de continuïteit te borgen, ongeacht de uitdagingen die op uw pad komen.