Weet u dat werken in de cloud vrijwel altijd goedkoper is dan een eigen server? Door te gaan werken in de cloud, bespaart u kosten op meerdere vlakken. Ondertussen wordt u efficiënter. Een interessante optie, wanneer u uw marge wilt verhogen.
Geen investering in servers en hardware
Werkt u in de cloud, dan heeft u geen fysieke server op uw eigen locatie. U maakt gebruik van servers in een datacenter. In de blog Heeft uw transportbedrijf nog een eigen server nodig? leest u hier meer over. Doordat uw medewerkers op afstand inloggen is een eigen server en allerlei hardware zoals harde schijven overbodig. Voor de cloud betaalt u per werkplek per maand. Voor u is dat flexibeler en ook voordeliger om op en af te schalen.
Geavanceerde werkplek met lage kosten
Met een cloud werkplek zoals Hupra ICT die aanbiedt, regelt u de ICT op hoog niveau. De veiligheid en continuïteit is goed ingericht, zonder dat u daarvoor de hoofdprijs betaalt. Beveiligingsmaatregelen en updates testen we eerst en rollen deze dan uit voor alle klanten. Doordat wij de cloud werkplek centraal ontwikkelen en beheren is dit voordeel voor u. Natuurlijk heeft u wel uw eigen afgeschermde cloud omgeving, geheel afgestemd op uw specifieke wensen.
Minder uitval, meer continuïteit
Het is voor de meeste transportbedrijven de belangrijkste eis aan ICT: de continuïteit. Het laatste waar u op zit te wachten is de uitval van systemen. Want dan moet iemand komen om de storing te verhelpen en ondertussen ligt uw bedrijf plat en stelt u uw klanten teleur. Al met al kost het u een hoop geld, energie en het vertrouwen van uw klanten.
Een goede beschikbaarheid van uw ICT wordt grotendeels bepaald door de redundantie. Dat houdt kortgezegd in dat dezelfde voorzieningen op meerdere /verschillende plaatsen zijn opgeslagen. Heeft u een eigen server, dan regelt u dat bijvoorbeeld met een extra server. Echter, dat kan nooit op tegen de tientallen servers waar u gebruik van maakt via de cloud. De beschikbaarheid kan daarom in de cloud op een veel hoger niveau worden geborgd.
All-in-prijs: lagere kosten voor support
Vergelijkt u de kosten van verschillende oplossingen, vergeet dan niet de kosten voor support daarin mee te nemen. Bij onze cloud werkplek is 24/7 support inbegrepen. Uw vaste contactpersonen komen letterlijk hun bed voor u uit, als er een storing is. Zonder daarvoor een rekening te sturen. Maar ook het maken van back-ups, draaien van updates en andere veiligheidsmaatregelen zijn volledig inbegrepen. Met een fixed fee heeft u geen extra kosten meer en komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.
In de praktijk: Van Veldhuizen Logistiek
Afgelopen jaren is de ICT voor Van Veldhuizen Logistiek steeds essentiëler geworden. Door het gebruik van een geavanceerd Transport Management Systeem in combinatie met een plansysteem en Online Order Entry is het transportbedrijf in hoge mate afhankelijk van een goed functionerende ICT-omgeving. Bij downtime kan dit bijvoorbeeld betekenen dat de communicatie met de chauffeurs wegvalt en er geen nieuwe ritten op de route kunnen worden ingepland.
Toen de servers aan vervanging toe waren, moest er opnieuw nagedacht worden over de best passende oplossing. Het minimaliseren van het risico tijdens downtime was daarbij een belangrijke wens. Uit een kostenvergelijking bleek dat de cloud interessanter was dan een lokale oplossing. Bijkomend voordeel waren ook de transparante vaste kosten, daardoor kregen ze meer grip op de ICT-kosten.
Benieuwd hoe de overgang naar de cloud is verlopen? Lees dan het keuzeproces in de klantcase Van Veldhuizen logistiek kiest voor Hupra.
Stapsgewijs is ook mogelijk
Misschien klinkt het allemaal aantrekkelijk en toekomstgericht, maar op dit moment is uw transportbedrijf misschien er nog niet aan toe. Dat kan natuurlijk. Wij geloven dat de toekomst echt bij de cloud ligt, maar dat wil niet zeggen dat u morgen moet overstappen. Wij denken graag met u mee of u alvast een eerste stap kunt zetten.
Geregeld helpen wij klanten met een geleidelijke transitie, door eerst een hybride cloud omgeving in te richten. Hybride geeft u als bedrijf meer flexibiliteit en controle over uw data. We starten met eerst met gestandaardiseerde diensten, bijvoorbeeld eerst de e-mail. Bevalt het u en uw team goed, dan kijken we samen verder. Het gaat ons altijd om de juiste oplossing voor uw bedrijf, waarbij u een gerust gevoel heeft.
Groeit uw bedrijf, dan groeien ook de uitdagingen. Op ICT vlak bijvoorbeeld: alles moet wel goed blijven draaien. Hoe faciliteert u de beoogde groei? Hupra ICT heeft jarenlange ervaring als ICT-partner in de Transport en Logistiek en die ervaringen delen we in dit e-book.
Wilt u ervaren hoe een cloud werkplek voor een transportbedrijf eruit ziet?
Wij geven u met plezier gratis en vrijblijvend een demo.
Bel Cornel van Westen voor een afspraak.
tel: 0318 528 528
Wij bieden gegarandeerd een passende oplossing
Cornel van Westen, commercieel directeur bij Hupra ICT
0318 528 528