Handleiding

Uw agenda delen met personen binnen uw organisatie en het wijzigen van de rechten zoals uzelf wenst.

In deze handleiding geven wij een antwoord op de vraag hoe u uw agenda rechten kunt wijzigen en uw agenda kunt delen met personen binnen uw organisatie.  Aan de hand van eenvoudige stappen geven wij hier een antwoord op. Lukt het na volgen van deze stappen niet, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag gerust aan het werk!

Hupra helpt verder

Uiteraard realiseren wij dat wij niet al uw vragen in deze introductiegids kunnen beantwoorden. U kunt daarom uw vraag stellen per mail support@hupra.nl of bellen met onze helpdesk. Bij urgente storingen buiten kantoortijden kunt u bellen naar het telefoonnummer van uw contactpersoon voor uw organisatie.

Neem contact op met Hupra 

Uw Microsoft 365 agenda delen met personen binnen uw organisatie.

Hupra helpt u graag. Vragen? Neem dan contact met ons op.

Om uw Microsoft 365 agenda te delen met personen binnen uw organisatie kunt u de volgende stappen doorlopen.

Stap 1: 

Open uw Microsoft 365 agenda in Microsoft Outlook.

Stap 2:

Klik met de rechtermuis op uw agenda en selecteer “Eigenschappen”.

Stap 3:

Open het tabblad “Machtigingen”.

Stap 4:

Klik op “Toevoegen...” en selecteer de personen die gemachtigd mogen worden voor uw agenda.

Stap 5:

Selecteer het machtigingsniveau die de personen moeten krijgen. Klik op “Toepassen” om de machtigingsniveaus op te slaan voor de personen.

Verschillende machtigingsniveaus:

  • Eigenaar: items maken, submappen maken, alle afspraken bewerken, alle items verwijderen, items lezen en machtigingen om rechten te wijzigen
  • Publicerend redacteur: items maken, submappen maken, alle items verwijderen, alle items bewerken, items lezen
  • Redacteur: items maken, alle items verwijderen, alle items bewerken, items lezen
  • Publicerend auteur: items maken, submappen maken, eigen items verwijderen, eigen items bewerken, items lezen
  • Auteur: items maken, eigen items verwijderen, eigen items bewerken, items lezen
  • Niet-bewerkende auteur: items maken, items lezen
  • Revisor: items lezen
  • Subauteur: items maken en beschikbaarheidsinformatie
  • Beschikbaarheidsinfo, onderwerp, locatie: alleen beschikbaarheidsinfo, onderwerp, locatie
  • Beschikbaarheidsinfo: alleen beschikbaarheidsinfo
  • Geen: geen

Beperkte details: bekijk beschikbaarheidsgegevens met onderwerp en locatie.

 

Om agenda’s van uw collega’s toe te voegen kunt u de volgende stappen doorlopen.

Stap 1:

Open uw Microsoft 365 agenda in Microsoft Outlook.

Stap 2:

Selecteer bovenin bij “Agenda’s beheren” de optie “Agenda openen” en vervolgens “Uit adresboek”.

Stap 3:

Selecteer de personen van wie u de agenda’s wilt openen. Selecteer “OK” om de agenda te openen.

Vervolgens worden de agenda’s die u geselecteerd heeft geopend en kunt u de agenda’s inzien.


 

Vragen? Hupra helpt u graag verder.

Neem contact op Terug naar het overzicht